doko

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Ako ušetriť na dopravných pokutách?

... pozrite si trojnásobne nezmyselné dopravné značenie, ktoré je naviac v rozpore so samotnou vyhláškou 9/2009 Z.z. ...

Už viac než rok a pol  platí Vyhláška Ministerstva vnútra Slovenskej republiky  č. 9/2009 Z.z., ktorou sa vykonáva zákon o cestnej premávke 8/2009. No nie všetci vodiči si našli čas aby ju prečítali celú.  Skúsme si preto najprv  zopakovať niektoré jej ustanovenia. Neskoršie zistíte prečo.

Takže v ust. § 5  ods.1) sa dozvieme, že zvislé dopravné značky sa podľa významu členia do týchto skupín:

* výstražné značky (skupina A),

* značky upravujúce prednosť a dodatkové tabuľky s tvarom križovatky (skupina P),

* zákazové značky  (skupina B),

* príkazové značky(skupina C),

* informatívne prevádzkové značky (skupina IP),

* informatívne smerové značky  (skupina IS),

* informatívne iné značky (skupina II),

* dodatkové tabuľky (skupina E).

Ďalej  ods.  7) prikazuje, že dodatkové tabuľky skupiny E spresňujú, dopĺňajú alebo obmedzujú význam zvislej dopravnej značky, pod ktorou sú na jednom stĺpiku alebo na inej nosnej konštrukcii umiestnené, ale nie rozširujú ich význam. Podľa  ust. § 8  ods. 10)  zvislé dopravné značky možno upevniť na jednom stĺpiku alebo na inej nosnej konštrukcii v maximálnom počte najviac dve dopravné značky s príslušnými dodatkovými tabuľkami. Pritom podľa ods. 11)  na jednom stĺpiku alebo na inej nosnej konštrukcii možno umiestniť iba zvislé dopravné značky v rovnakej veľkosti a nemožno kombinovať zvislé dopravné značky rôzneho vyhotovenia, ako je napríklad rôzná úroveň retroreflexnej úpravy alebo retroreflexné a neretroreflexné alebo presvetlené zvislé dopravné značky. Čiže nie je prípustná,  na našich miestnych komunikáciách takmer bežná kombinácia, že na jednom stĺpiku nie raz nájdete  značky retroreflexné a neretroreflexné a vo väčšom počte ako je dovolené. V ods. 18)  je pre zmenu uvedené, aké kombinácie zvislých dopravných  značiek sú dovolené. Takže, možné je napr. kombinovať značky č. P 1 až P 6, č. P 8, č. P 9, č. P 12 až P 15  len so  značkami č. B 27a až B 28, č. C 1 až C 7, č. IP 1 až IP 3a, č. IP 6 a č. IP 7, ktoré sa umiestňujú pod tieto zvislé dopravné značky. Ods. 19) pre zmenu upresňuje, že zvislé dopravné značky č. C 20 až C 30 sa používajú samostatne, prípadne s príslušnou dodatkovou tabuľkou.

Podrobnejšie dopravné značenie rieši  Príloha č. 1 k vyhláške č. 9/2009 Z. z. Tam sa napríklad v čl. 8  ods. 18) tiež dozvieme, že dodatkovú tabuľku s textom (č. E 12) možno použiť podľa odsekov 15 až 17 predmetnej prílohy,  len v kombinácií so značkami č. B 1 až B 12, č. B 13 až B 18, č. B 27a až B 28, č. B 33 až B 37 a so značkami č. C 1 až C 5. Teda nie so  značkou B31a pri ktorej určite nesmie byť ani amatérsky spracovaná dodatková tabuľka s nápisom „Platí v celom objekte“ ani tam nemôže byť  kombinácia so značkou P2 (Stoj daj prednosť vjazde)  a E12 (Dodatková tabuľka s textom).

Ako vidíte na ilustračnej fotografii, tento prípad sa v praxi skutočne vyskytuje. Žiaľ vodiči,  ktorí   si na fotografii zverejnenú  kombináciu dopravných značiek nevšimli, už dopravákom pokuty zaplatili,  hoci ich platiť nemali.

Zmyslom tohto blogu teda nemá byť len zopakovanie si pomerne sviežich  predpisov  týkajúcich sa cestnej premávky, ale predovšetkým pripomenúť nám vodičom, že na našich cestách   stále straší mnoho dopravných značiek, ktoré nezodpovedajú tejto norme alebo,  ktoré dokonca túto normu výslovne porušujú. Práve ovládanie dopravných predpisov, môže všímavý vodič využiť pri prípadnej cestnej kontrole,  na svoju argumentáciu ak mu naviac neoprávnene hrozí mastná pokuta. 

Prajem príjemný víkend. doko


Zákony | stály odkaz

Komentáre

  1. Já si myslím, že celý je to nesmysl.
    Teda né to, co napsal autor. Ale ve všeobecnosti dopravní značení jako takový.
    Celej komplex hovadin na cestách a komunikacích všeho druhu.
    To většinou řešíme pouze svislé značení.Poměrně oprávněně je opomíjeno podélné dopravní značení, prože je tam možná vod dob, kdy první motorista prolomil obávanou rychlost čtyřiceti kilometrů, né za den, to by bylo ideální,ale za hodinu.
    Dyž si to vemete z hlediska bespečnosti silničního provozu, s úspěchem ho lze označit za nebespečné.Se uvědomte, co všechno musíte sledovat, aby na vás zašití policajti neměli. Mno potom ať se veřejnost diví,že někoho přejede v záchvatu dodržování stanovených příkazů, zákazů, podstatných infativních oznámení, dodatků k přednosti v jízdě, čmáranic na vozovce. Však čumíte po ptákách, namísto toho aby jste se koncentrovali na bespečnou jízdu. Ještě nám chybí dodatkové usměrňování dopravní policie z vrtulníků. Ale asi jich tolik, to je pravda. Anebo se to ještě nevžilo, je to moc moderní.
    Takže zvykněme si, že zákaz vjezdu je povolen skoro všem, mimo vás:-)))))
    publikované: 24.09.2010 15:50:05 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  2. Mám tam překlepy, vo mně se to ví.Píšu vohromně rychle.
    Ale podstata snad srozumitelná ostala, co?
    Rychle, rychle, ať je z teho bichle :-)))))))
    publikované: 24.09.2010 15:54:16 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  3. Veľmi dobrý článok
    a podľa mňa takéto prípady sa môžu stať len preto, že naši dopravní policajti sú jednoznačne orientovaní iba na vyberanie pokút. Veď, ak by tomu tak nebolo, potom by takúto kombináciu dopravných nezmyslov nemohol schváliť ani vyložený diletant, ak to vôbec niekto schvaľoval.
    publikované: 24.09.2010 18:07:23 | autor: vodič (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. Dámy a páni, pokud by jste moc chtěli zažít dopravní diletantismus
    takříkajíc na vlastní kůži, srdečně doporučuji si vzít jeden den volna a projet se po trase Trenčín- Nové Mesto nad Váhom.Tam, aby nedošlo k ohrožení životů se jezdí 30 až 50 km za hodinu. Prože řidiči necí, že vozidlo na hlavní cestě má spravidla přednost a mechanismy musej míti zabespečen výjezd a vjezd obvláště pečlivě proškolenou osobou, i při couvání a otáčení, tak se třicítkou povozíte až někam do onýho.
    Je spestřeno tím, že sice příkazové značky omezující rychlost postupně ze 70 na 30 v rychlém sledu, po zhruba třiceti metrech, nejsou ničím zrušeny. Ani křižovatkou, ani ničím. Takže záleží na vašem kvalifikovaném odhadu a hladnokrevnosti, jestli pojedete třicítkou až NMV, nebo jste v zásadě dobrodruh.
    Aby jste rozuměli, my stavíme už druhým rokem vysokorychlostní železniční dráhu. Jezdí se po ní zatím dvacítkou, pokud se nestojí.
    Vozidla stavby musej vobčas vyjet na cestu. A prože termíny hořej, tak se holt jezdí třicítkou po hlavní cestě.Protože na nějaký pochybný respektování přednosti nemaj budovatelé čas.
    A tak si tu jezdíme, kocháme se a hlídáme si, jestli se z nějaký polňačky nevyřítí naložená Tatra nebo mobilní jeřáb.Už to ani nikomu nevadí. Uvykli jsme si.
    publikované: 24.09.2010 19:11:10 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  5. Super
    Super nápady, ďakujem za ďaľší článok

    http://epozicka.com/pozicka/
    publikované: 22.07.2011 20:02:59 | autor: jajka (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. super
    Super nápady, ďakujem za ďaľší článok

    http://www.uvery.aaainfo.sk/rychle-pozicky.html
    publikované: 05.11.2011 21:12:10 | autor: Naj (e-mail, web, neautorizovaný)
  7. TOP
    http://www.soof.sk/soofshop/eshop/1-1-BICYKLE-podla-znaciek/1-2-TREK

    Tento clanok ma nazaoj potesil. Tesim sa na dalsie
    publikované: 24.05.2013 20:23:10 | autor: Soofko (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014