doko

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Prehralo právo a demokracia

...V čom? V konaní a postupe nespokojných vodičov. ...

Väčšina ľudí na Slovensku  bola  niekoľko málo ostatných dní,  buď priamo alebo nepriamo,   zúčastnená na konaní  stoviek vodičov nákladných áut. Názory na ich počin sa veľmi rôznia. No objektívne treba povedať, že  podľa toho čo prinášali a prinášajú média, v prevahe sú tí  občania, ktorí  súhlasia s postupom vodičov.  Žiaľ,  väčšina z nich akosi pozabudla, že na Slovensku ešte nie je revolúcia  ani rok 1989, ale je tu nejaký demokratický právny poriadok a ten dostal riadne po nose.  Paradoxne im v  porušovaní zákonov pomáhala  aj dopravná polícia, ktorá  ich nezákonnému konaniu hneď na začiatku mala zabrániť. Totiž,  protest vodičov  nebol v súlade s platnými zákonmi, lebo nebol nikým a nikde vyhlásený štrajk,  ani im nikto nepovolil zhromažďovať sa.  Konali svojvoľne a takmer určite v rozpore so zákonmi tohto štátu. A polícia im to v plnej miere tolerovala. Stačí, ak sa opýtam. To polícia skutočne musela tých prvých 20 alebo 30 kamiónov zastaviť práve na Rožňavskej ceste, keď všetci dotknutí vodiči tvrdili, že chceli po Bratislave urobiť iba spanilú jazdu? Bol pre dopravnú políciu až taký veľký problém zaviesť tieto kamióny na menej frekventované miesto a tam ich zastaviť?  Keby len polícia nezvládla situáciu, ale našli sa aj poslanci národnej rady, ktorí akosi veľmi rýchlo zabudli na to, že zákon o mýte schválili oni v parlamente a v prvom rade u nich treba hľadať zodpovednosť za jeho zlú prípravu a nie ísť podporovať porušovanie zákonov. Podobne ani  predseda vlády situáciu nezvládol,   hoci  sa od začiatku k požiadavkám protestujúcich staval akože tvrdo, lebo ako právnik zabudol, že v právnom štáte môže každý občan robiť to, čo mu zákon nezakazuje. A to čo robili protestujúci vodiči veru zákon zakazuje.  Poviete si,  čo som to za odľud, keď neviem pochopiť problémy protestujúcich vodičov. Samozrejme, že ich viem pochopiť ale vtedy,  ak  by boli najprv využili všetky  možnosti, ktoré im náš právny systém dáva.

A ak si samotní protestujúci aj iní občania, ktorí im držali palce myslia, že zvíťazili nad predsedom  vlády, ktorý im sľúbil  ústupky sú na veľkom omyle. Víťaza totiž niet, ostali len porazení.  Totiž,   stále je to o peniazoch.  Ak predseda vlády zníži daň  na naftu či im odpustí mýto do konca januára,  tak to určite nezaplatí on zo svojho vrecka.  Ak by tak urobil,  potom by nás ostatných do toho nebolo nič. Na všetko toto  sa,  ale  pekne krásne poskladáme všetci, aj nespokojní vodiči,  o tom nepochybujte. Táto vláda alebo tá čo príde po nej,  si už určite nájde spôsob ako nás rôznymi zvýšeniami cien, daňami  a odvodmi ošklbať a tak nahnať do štátnej kasy chýbajúce peniaze, ktoré prešafárila svojou neschopnosťou.

Aby sme si rozumeli. Vôbec nie som proti zavedeniu mýta.  Samozrejme, že je to potrebné. No  som proti tomu,  aby sa   problémy v našom štáte riešili  živelne, divoko a bez akéhokoľvek rešpektu k zákonom. Aj protestujúci vodiči si mali svoje problémy v prvom rade riešiť na svojom piesočku cez odbory, potom cez zamestnávateľov a možno aj tak, že by boli vyhlásili štrajk. A my radoví občania by sme sa  potom boli mali možnosť na to pripraviť tak,  aby sme mali čo najmenšiu stratu. Toto som od vodičov očakával a podľa mňa by  to  bolo aj  férové.  Žiaľ to neurobili,   a tak sa nesmú diviť, že ich protesty môžu mať aj súdne dohry. Preto si myslím,  a hodnotím to zo svojho pohľadu, že ich postup tak ako nám  bol od samého počiatku médiami predkladaný, bol výsostne sebecky a mal vyriešiť len ich problémy. Neobstojí ani argument, že  jesť musíme všetci, a tak tie potraviny niekto musí do nášho obchodu aj doviesť. To je pravda, ale nikde nie je napísané, že štandardné potraviny musia byť do Bratislavy privezené  napríklad zo Zvolena či z Humenného a ak áno,  potom prečo nie vlakom. A možno ešte lepšie by sa dali doviesť napríklad  aj z Dunajskej Stredy.  Veď nikto na tomto svete nie je nenahraditeľný, ani vodiči kamiónov.

S pozdravom doko.


Komentáre,názory | stály odkaz

Komentáre

  1. Suhlas
    Este jedna poznamka. Vodic nesmie zdrziavat premavku bezdovodne pomalou jazdou. Cas a rychlost sa da zistit z tachografov. Vodici a firmy by mali byt potrestani podla zakona. Zakaz zastavenia, statia, pomala jazda atd.
    publikované: 12.01.2010 18:30:31 | autor: Myself (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. Doko
    píšeš, že v právnom štáte by sa takéto tolerovanie porušovania zákona stať nemalo, len si zabudol na jednu vec a tou je to, že bohužiaľ práve vďaka tejto vláde, nie je Slovensko právny štát.
    Čo sa týka toho protestu autodopravcov, ja s nimi súhlasím a súhlasím aj so spôsobom, akým protestovali. Pretože tu ani tak nešlo o protest proti mýtu, ale o protest proti drzosti, nafúkanosti a samoľúbosti našej vlády, čo napokon je krásne vidieť na dnešnej reakcii nášho pána premiéra, včera ustúpil dopravcom, lebo sa bál, že sa protesty rozrastú na celé územie Slovenska a mohli prerásť aj do nepokojov, čo si vo volebnom roku nemôže dovoliť, ale už dnes opäť nadáva na dopravcov, že protestom porušovali zákon a teda že bol protest nezákonny. Keď bol nezákonny, tak ich nemal prijať. Ale idú voľby.

    A nakoniec k mýtu. Premiér povedal, že mýtom by chcel vytlačiť prepravu tovaru z ciest na železnice, len zabudol na jednu vec, že železnice nie sú absolútne pripravené na prebratie prepravy kamiónov a tovaru a v takom množstve, ako plánujú. Neexistujú prekladiská, neexistujú nakladacie rampy pre kamióny, železničná doprava je absolútne nepružná a najdrahšia v našom regióne. Takže mýto sa spustilo len preto, lebo sa blížia voľby a ak by sa náhodou Smer nedostal do vlády, mýto by nedostala Smeru naklonená firma.

    Rozprávať o tom, koľko stratí štát na daniach znížením spotrebnej dane z uhľovodíkových palív a z januárového výpadku mýta je zcestné, pretože len samotné mýto sme preplatili o viac, než 200 miliónov Euro, na emisách sme prišli o ďalších skoro 200 miliónov a ďalšie kauzy už asi nemusím spomínať.

    Ale veď akým právom sa oháňa vláda, takým istým právom sa začínajú oháňať aj občania. Akurát že to už je porušovanie zákona.
    Ja by som to povedal tak, že konečne sa Slovenskí otroci zobudili a nenechali si skákať po hlavách, ako bolo doteraz zvykom.
    publikované: 12.01.2010 21:05:05 | autor: eneko (e-mail, web, autorizovaný)
  3. Hmm...
    Viete Myto je podvod na ludoch...a hlavne vyber .
    Vazny klamal o vybere myta o jeho spoplatneni.
    Eu co sa tyka myta nechava na clensku krajinu sposob spoplatnenia
    a jeho vyber ... doporucuje vysku vyberu myta.
    Dnes mozme otvorene hovorit o Dani z Ojazdenia ciest.
    Pride cas a Myto akot ake bude ZRUSENE.
    vSETKO CHCE CAS A volu...
    :-)))
    publikované: 13.01.2010 00:00:46 | autor: IgorM (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. pravdu povediac si trochu mimo!!!
    v pripade strajku plati iba jeden zakon. povinnostou buduceho strajkujuceho je iba oznamit cas a miesto strajku a to najneskor 3 dni pred konanim strajku.

    http://profivodic.sk/myto-sa-netyka-iba-dopravcov

    povolenie na zhromazdovanie sa neudeluje, lebo by bolo protiustavne. slovaci sa maju pravo podla ustavy zhromazdovat. a aj v tomto pripade plati, ze zhromazdujuci ma iba povinnost oznamit obecnemu resp. zastupitelstvu tohto typu, ze kde sa ma v plane toto buduce zhromazdenie konat. to znamena, ze tu existuje iba oznamovacia povinnost.

    PS: treba si to poriadne dostudovat, lebo prave vdaka takym ako si ty a tvoj clanok mozu medzi narodom vznikat rozpory.
    publikované: 13.01.2010 10:06:48 | autor: kri (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. este jeden priklad
    pred par rokmi sme tu mali strajk zelezniciarov. vsetko podla zakonov, ale jeden okresny trotel sudca strajk ukoncil, lebo bol "nezakonny".

    ludia ved sa uz spamatajte!!!
    publikované: 13.01.2010 10:10:37 | autor: kri (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. Kam by sme došli v spoločnosti,
    keby sme dodržiavali sprznľné zákony, ktorými nás nefundovaní poslanci pravidelne zásobujú!
    Som velice zvedavý, či mamičkám vyplatia tých štyritisíc euráškú.
    Kdyby se dodžiavali zákony, tak nebol ani November 1989!
    Takže tak.
    publikované: 13.01.2010 15:13:33 | autor: Mito (e-mail, web, neautorizovaný)
  7. Kri - treba si to doštudovať
    samozrejme, že zákon č.84/1990 Zb. o zhromažďovacom práve nevyžaduje písomné povolenie na pokojné zhromaždenie občanov, opakujem slovo - na pokojné. Toto v mojom článku tak nie je napísané ani myslené. Ak si prečítaš význam napr. takého §5 uvedeného zákona, tak zrejme potom pochopíš čo som výrazom .."nikto nepovolil zhromažďovať sa.." myslel.
    publikované: 14.01.2010 08:43:37 | autor: doko (e-mail, web, neautorizovaný)
  8. Mýtny systém je návrat do doby pred vstupom do únie.
    Únia vznikla za účelom zrušenia bariér, hlavne zrušením ciel sa malo dosiahnuť voľné obchodovanie.

    Toto mýtny systém vážne ruší. Nejde tu len o peniaze ale i o porušenie ústavných práv občana na voľný pohyb po svojej vlasti.

    Ekonomické aspekty sú všetkým jasné...má to za následok väčšie ožobračovanie pracujúceho davu, ktorý žije i bez toho v neistotách...
    publikované: 14.01.2010 10:53:16 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  9. ešte dokončím: Ficovláda nie je socialistická.
    Aféra s mýtom to jasne dokazuje.
    publikované: 14.01.2010 10:54:47 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014