doko

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Zdevastované právo na Slovensku škodí nielen Weisovi, ale aj nám ostatným

...Veď je absolútne nepredstaviteľne aby osoba, ktorá počas jazdy sedí na sedadle určenom pre vodiča, mala na svojom kline inú osobu, a tá aby bola súdom považovaná za vodiča. Stačí si predstaviť, že na kline miesto dospelej osoby sedí dieťa, aj to by súd považoval za vodiča ?

Od začiatku kauzy futbalistu Weisa, som sa na vec pozeral ako na výstrelok zhýčkaného chlapca. Hoci 27 rokov je dosť dlhá doba na to, aby sa z chlapca stal chlap. Keďže, vtedy síce boli spôsobené „len“ morálne ujmy, ale inak sa nič vážneho nestalo, nikto neutrpel zranenie, ba nebola spôsobená ani hmotná škoda, tak som sa pôvodne nechcel nijako k celému prípadu vyjadrovať. Situácia sa ale dramaticky zmenila vtedy, keď sa z jasnej roztopašnosti mladého muža, začala vytvárať mediálna kauza, ktorá okrem toho, že stavia na hlavu celý slovenský právny systém, stavia na hlavu aj správanie mnohých, mladých ľudí, ktorí síce nie sú reprezentantmi vo futbale, ale sú mladí a majú sklony k napodobňovaniu medializovaných „celebrít“.

Pre ilustráciu si dovolím odcitovať aj tieto vety:  

1.Denník Nový Čas zverejnil video z minulého roka, ktoré dokazuje, že Weiss šoféroval auto, keď ho zastavila polícia. Na jeho kolenách na mieste vodiča sedel ešte ďalší človek.

2.Futbalista povedal aj toto: "Som vychovaný ako čestný človek, ktorý si ctí pravdu. Ak by som v osudný večer vozidlo viedol, k činu sa priznám,"

3. Dopravný analytik sa vyjadril: „Ak sa dvaja ľudia dohodnú, že jeden bude držať volant a druhý riadiť pedále či riadiacu páku, tak obaja sa podieľajú na  riadení vozidla.“ 

A najmä tieto reakcie ma donútili vyjadriť sa k tejto kauze. Pritom nie je nijakou výnimkou, dennodenne  vidieť ako mladí vodiči a vodičky, tiež z roztopaše, pri vedení svojich motoriek a automobilov, fatálne ohrozujú zdravie a životy svoje, ale aj iných, úplne nevinných ľudí. Ak chcete príklady tu sú: jazda motorkárov po frekventovanej komunikácii v meste na zadnom kolese, dokonca pred očami policajtov; jazda so štvorkolkou v kline s malým dieťaťom; jazda s osobnými autami pri nedodržaní stanoveného počtu osôb, napríklad miesto 5 osôb 9 osôb ; jazda s autami, ktoré nemajú evidenčné čísla; jazda s vodičom bez  vodičského oprávnenia; jazda pod vplyvom alkoholu; prekračovanie maximálnej dovolenej rýchlosti až o dvojnásobok a podob. To všetko sa stáva na našich cestách nielen preto, že máme nezodpovedných vodičov, ale aj preto, že títo vodiči veľmi slabo ovládajú zákony, vyhlášky a iné právne predpisy a naviac si myslia, že takto sa tiež stanú „slávnymi.“ 

Úplnou tragédiou je, že mnohokrát časť našich sudcov, pri rozhodovaní o porušení dopravných zákonov, naletí mazaným obhajcom a dá sa nimi zosmiešniť namiesto toho, aby striktne pri uplatňovaní zákonov dodržiavali aj svoje sudcovské človečenstvo. Veď je absolútne nepredstaviteľne aby osoba, ktorá počas jazdy sedí na sedadle určenom pre vodiča, mala na svojom kline inú osobu, a tá aby bola súdom považovaná za vodiča. Stačí si predstaviť, že na kline miesto dospelej osoby sedí dieťa, aj to by súd považoval za vodiča ? Pritom celý zákon 8/2008 Z. z. o cestnej premávke podrobne upravuje pravidlá cestnej premávky, práva a povinnosti osôb v súvislosti s cestnou premávkou, pôsobnosť orgánov verejnej správy na úseku organizácie riadenia cestnej premávky, vedenie vozidiel, evidenciu vozidiel a správne delikty za porušenie tohto zákona. Podčiarkol by som najmä „vedenie vozidiel“.

Veľkonočné sviatky už klopú na dvere. Naše poddimenzované cesty budú preťažené, na cestách bude iste mnoho policajtov, ale nič nám to nepomôže, ak vodiči nebudú k sebe aj ohľaduplnejší, tolerantnejší a milší. Pokojné a príjemné sviatky, bezpečnú jazdu a na cestách len slušných vodičov a policajtov praje doko.


Zákony | stály odkaz

Komentáre

Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014