doko

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

UNIQA – hororová byrokracia

5.6.2022 .... A to som si blahovo myslel, že toto sa mohlo diať iba za socializmu, že v dnešných súkromných inštitúciách, je takýto prístup ku klientovi úplne vylúčený.

Nie som poistencom tejto inštitúcie, ale musel som pri riešení škodovej udalosti použiť jej služby. Pár známych ma dopredu varovalo, že ide o inštitúciu, ktorá nemá dobré renomé. Aj napriek tomu som si na internete našiel telefónne číslo jej cal centra a začal cez pevnú linku vytáčať predmetné číslo. Na druhej strane sa ozval hlas z automatu. Niečo ako : ... ak chcete riešiť ..A... stlačte 1; ak chcete riešiť ..B... stlačte 2 atď....  až po 4. Potom si stlačíte napr. 2 a čakáte...... Nič....Znova ide všetko od začiatku a skončíte pri ... Nič. Možno zabudli upozorniť, že toto vytáčanie funguje iba cez mobil. Dovtípil som sa sám a skutočne, pri vytáčaní čísla na mobile má automat po troch sériách vypočutia známeho :  (ak chcete riešiť ..A... stlačte 1; ak chcete riešiť ..B... stlačte 2 atď) konečne spojil so živou osobou. Takže, začiatok na milú kedveš. Potom som využil služby, ktoré mi živá bytosť na druhej strane linky pri našom spoplatenom a nahrávanom hovore ponúkla a to využitie sms správy alebo mailovú komunikáciu. Hovorím si dobre. Pošlem príslušný dokument na nimi uvedenú mailovú adresu https://skody.uniqa.sk/vozidla/povinne-zmluvne-poistenie/ Po zložitom vyplnení formulára a jeho odoslaní sa mi objavila táto správa: „Prosím, skontrolujte si váš e-mail. Podľa zadaných údajov sme zistili, že táto udalosť je už pravdepodobne registrovaná. Vami poskytnuté údaje boli odovzdané na call centrum, ktoré Vás bude najneskôr do ďalšieho pracovného dňa kontaktovať.“ ( ozvali sa, ale až na 13. deň od odoslania mailu).

Pri použití sms správy, to bola pre zmenu asi takto: UNIQA mi poslala sms správu, podľa ktorej som mal pri vybavovaní mojej udalosti použiť nasledujúcu internetovú adresu: ....  https://www.likvidace-skody.cz/Default.aspx?Language=sk&=UNIQA_SK. Pritom mi poslali aj prihlasovacie  meno napr. toto: 22.2XXX7.002QQAB a heslo napr. toto: 20YY16CD, no prišla aj druhá sms správa, ktorá bola rovnaká ako prvá, ale líšila sa v prihlasovacom mene aj hesle. Ironicky, sám pre seba, som si povedal. Možno aspoň jedno z nich bude fungovať. Figu drevenú. Vždy sa mi objavil v anglickom jazyku nápis, ktorý preložený do slovenčiny znie takto: „404 - Súbor alebo adresár sa nenašiel. Zdroj, ktorý hľadáte, mohol byť odstránený, zmenil sa jeho názov alebo je dočasne nedostupný.“ Keď som po čase zistil, že moje, mailom zasielané dokumenty, riešia asi duchovia, pri ktorých jeden nevie o druhom, lebo mi znova prichádzali duplikáty mailov, rozhodol som sa osobne ísť do kamennej pobočky tejto inštitúcie. Najprv som navštívil takú, kde sa jej pracovníci viditeľne nudili od nič nerobenia, ale skúsil som či  mi pomôžu. Pomohli ! Asi takto. ... No viete, mi zato nemôžeme, to  musíte hento alebo toto. ... A prineste nám ešte z polície takú dokumentáciu a podobne.... Ale ak chcete, pokojne sa sťažujte !? Pritom podľa mňa, stačilo dvihnúť telefón, zavolať na ústredie a zistiť v čom je problém. Nestalo sa, a tak som sa rozlúčil netradične. Povedal som im svoj názor na ich prístup ku klientovi, ktorý ako poškodený rieši to, čo by mali riešiť oni a s pozdravom, ale s nezavineným buchnutí dverí (bol prievan), som  odišiel s tým, že tam sa už nevrátim. (Tí pracovníci na mňa totiž pôsobili tak, ako keby boli vo výpovednej dobe a pracovať už ani nechceli ?) Takže, asi tak to chodí, ak musíte, hoci  nechcete,  niečo vybaviť v tejto inštitúcii. A to som si blahovo myslel, že toto sa mohlo diať iba za socializmu, že v dnešných súkromných inštitúciách, je takýto prístup ku klientovi úplne vylúčený. Za samozrejmé totiž považujem, že každý pracovník by mal byť k firme lojálny, reprezentovať firemnú kultúru a hrdosť na značku. Ako hlboko som sa mýlil !  

No, ale jednať bolo treba ďalej, tak mi syn odporučil, že spolu navštívime ďalšiu kamennú pobočku tejto firmy, ktorá podľa jeho informácií, má lepšie meno. Mal pravdu. Prístup tejto pracovníčky UNIQA  bol, od predchádzajúcej partie, o 180 stupňov odlišný. Táto pani bola ústretová, pokojne prijala argumenty. A skutočne, čo mohla, to vytelefonovala s ústredím aby sa dopátrala, v čom nastal problém, hoci to tiež nemala ľahké, ale nevzdala to, pokiaľ sa nedozvedela to, čo bolo potrebné upresniť. Začo jej aj takto ďakujem. Príjemný zvyšok víkendu praje doko.


Príbehy, postrehy | stály odkaz

Komentáre

  1. Poisťovňa pritom úplne odignorovala zákonné ustanovenie § 799 zák. č.40/1964
    Občiansky zákonník, kde sú presne definované povinnosti toho, kto má právo na plnenie: ...."Kto má právo na plnenie, je povinný bez zbytočného odkladu poistiteľovi písomne oznámiť, že nastala poistná udalosť, dať pravdivé vysvetlenie o jej vzniku a rozsahu jej následkov a predložiť potrebné doklady, ktoré si poistiteľ vyžiada."
    publikované: 07.06.2022 22:43:44 | autor: doko (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. vrchol poisťovacieho ľadovca
    Ďakujem autorovi za túto skúsenosť, ktorá určite patrí do môjho pracovného sveta, v ktorom pôsobím od ukončenia služby v armáde. Od roku 1998. Dovolím si teda tvrdiť, že táto autorom popísaná časť mozaiky poisťovníctva iba naznačuje ohromne široký rozmer , kedy tieto významné finančné inštitúcie kopírujú vzťah poisťovňa / poistený/ resp. škodca / poškodený. Musím sa však iba krátko vrátiť do histórie. S rozpadom bývalej Slovenskej poisťovne, kedy sa uvoľnil poisťovací trh a začali vznikať prvé poisťovacie domy si mnohí mysleli, že konečne bude všetko fungovať. Bude spokojnosť so službami, s poistným plnením , skrátka štátny moloch nahradia hviezdne poisťovne. Ak má niekto záujem , môže si nájsť všetky informácie. Teda od vzniku legislatívy, či vznikom resp. zánikom poisťovní / nehovorím o zdravotných poisťovniach / či rôznych kauzách na všetkých úrovniach.
    Poistné právo je veľmi špecifickou súčasťou vzťahov všetkých zúčastnených strán a tiež musím povedať, že poznať a dať do jedného obrazca všetky možné varianty je naozaj iba pre skutočných odborníkov. Samozrejme, po vzniku právnych sporov tu nastupujú prvky advokácie, či polície a nakoniec aj súdy. Bohužiaľ, aj napriek tomu, že pracujem v poisťovacích službách bol som účastný súdnych sporov týkajúcich sa problémom v spojitosti s poisťovňou. Čo si môžem myslieť o ,,prípade,, pána autora článočku. Skúsim ísť od vrchu.
    Renomé spomenutej poisťovne.
    Nuž takto sa hovorí o všetkých poisťovniach. Ale s touto som sa stretol v počiatkoch mojej profesionálnej kariéry, kedy som mal havarijne poistené auto a nezistený páchateľ mi v Piešťanoch rozbil pravé zadné okienko a ukradol autorádio. Samozrejme poisťovateľ / UNIQA / mi zamietla poistné plnenie pri náhrade za ukradnuté autorádio, za opravu skla som peniaze dostal. Ako dôvod uviedla, že som nedodržal - odporučenie výrobcu autorádia - a po opustený vozidla som si so sebou nezobral odnímateľný panel autorádia. Pripravil som vtedy žalobu na tohto poisťovateľa, ktorú mám dodnes v osobnom archíve. Nepodal som ju , nakoľko som výhodne vtedy toto moje auto predal aj bez autorádia. Odvtedy vždy zbystrím pozornosť, ak ide o túto poisťovňu.
    Komunikácia s poisťovňou.
    Mohol by som tu vypisovať dlhé články o taktikách poisťovní ako odradiť svojich klientov. Môžte mi veriť , že tak prepracovaný systém pre nekomunikáciu okrem utajovaných skutočností v armáde, či iných oprávnených inštitúcií majú presne poisťovne. Nebojte sa, nie je to omyl, je to skrátka úmysel. Tu musím opäť zdôrazniť, že každý prípad je osobitý a určite tu nekritizujem všetko a všetkých. Ale. To ale je presne to, čo vždy tvrdím aj svojim klientom, alebo každému, kto ma o to požiada. Vždy sa obracajte na svojho poradcu. Kto to nerobí, škodí sebe, ale aj ostatným. Ostatným preto, že je tu vytvorený systém komunikácie presne ako to autor popísal. / nerobia to iba poisťovne /. Stratil sa človek, nahradil ho hlúpy a nevedomý automat. S automatom ani ja rád nekomunikujem, nakoľko viem, že ma takmer nikdy neuspokojí, ba práve naopak iba ma ,,dorazí,,. Určite si tu nerobím skrytú reklamu, ja ju už dávno v takomto poňatí nepotrebujem. Iba pre ucelenie informácií. V podstatnej miery nie sú poradcovia platení svojimi klientmi. Sú platení finančnou inštitúciou / čo je tiež dosť čudné, ak to má byť univerzálny poradca , nie iba ten , kto zmluvu sprostredkuje / a nie klientom. Musím doplniť, že sú aj také vzťahy, kedy záujemca o poistenie využije služby sprostredkovateľa a tohto aj zaplatí. Tu je dobré poinformovať verejnosť o skúsenosti, ktorú mala známa v Rakúsku. Požiadala bývalého sprostredkovateľa poistenia, aby zrealizoval službu , ktorá súvisela s už platnou poistnou zmluvou. Sprostredkovateľ, poradca, jej odkázal, že rád , ale iba za jeho príchod ku klientovi ju to bude stáť 100 , slovom sto , €. /bez uskutočnenia samotného úkonu /.
    Likvidácia poistnej udalosti.
    Mal by to byť výsledok naplnenia všetkých dohodnutých podmienok obsiahnutých v práve a teda v poistnej zmluve, aj poistných podmienok, dojednaní , dodatkov atd. Veľmi často, ba dovolím si povedať viac ako 50% zlých skúseností majú druhé strany poistných udalostí / napríklad klienti poisťovne, alebo poškodení klientmi poisťovne / . Dôvodov na nespokojnosť je naozaj veľmi, veľmi veľa. Aj tieto ,,detské,, kedy nie je možné sa dopátrať informácií, či sa dozvedieť priebeh likvidácie. Aby som bol však objektívny, musí samozrejme tiež dodať, že sú tu aj opačné záujmy , o ktorých pojednáva Trestný zákon § 223/ . Alebo sú prípade veľmi komplikované, nakoľko sú účastní v procese likvidácie rôzni znalci, polícia, hasiči a podobne a likvidácia sa môže natiahnuť aj na dlhé mesiace. Ale opäť pripomínam a tvrdím, že poisťovací poradca musí byť znalejší ako likvidátor. Ak tomu tak nie je , je zlým poradcom.
    Dnes riešim napríklad prípady , kedy poisťovateľ svojvoľne kradne ,,vyjazdenú dobu bez škodového priebehu v havarijnom poistení,, .
    Na koniec chcem skonštatovať toto prirovnanie, ktoré jednoznačne hovorí o zodpovednosti, povinnostiach a všetkých súvislostiach pri porovnaní s mojou bývalou vojenskou kariérou a prácou v poisťovníctve / viac ako 23 rokov/. Už nikdy by som do armády n e v s t ú p i l.
    Prajem pekný štvrtok.
    publikované: 09.06.2022 05:20:11 | autor: Ivan Čaniga (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014