Jozef Kotulič

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Štátny smútok, spontánna príležitosť na hlbokú sebareflexiu

...treba obmedziť rýchlosť pre nákladné automobily a autobusy mimo diaľnice maximálne na 70 km/hod. Dokonca, by som bol aj za úplne vylúčenie ťažkých nákladných automobilov zo všetkých ciest II. a III. triedy...
Je 15. november 2019.  Od rána 08.00 hod., do večera 20.00 hod. by si Slovensko  malo povinne spytovať svedomie. Štátne vlajky sú na pol žrde,  trúchliaci smútia a spolu s nimi aj my, všetci normálni ľudia tejto republiky. Patrí sa to ! Ale stačí to ?

Pýtam sa preto, lebo si myslím, že ak by mnohí vodiči a nielen oni, dokázali brzdiť vlastné ego, vôbec by nemuselo k podobným tragédiám dôjsť. Stačí veľmi málo. Dodržiavať zákony a stanovené dopravné predpisy. Ale, keďže to v nás nie je zakódované od narodenia, tak sa to musíme postupne naučiť. Mnohí to vedia, ale keďže sú sebci a všade vidia len vlastný prospech a druhých okolo seba nechcú pomaly ani vidieť, aby im nedajbože nejako neprekážali v živote a či na ceste, tak si stanovili vlastné predpisy a priority. Aké ? Momentálne postavenie v spoločnosti, bohatstvo, peniaze a príšernú aroganciu. A to žiaľ, platí nielen pre vodičov.   V konkrétnom prípade, ktorý sa stal 13.11. 2019 na ceste medzi Nitrou a Zlatými Moravcami,  keďže pršalo, cesta bola mokra, stačilo prispôsobiť jazdu stavu a povahe vozovky, čiže ísť primeranou rýchlosťou, mať náklad prikrytý plachtou aby nedošlo k jeho preťaženiu nasiaknutím dažďovej vody, ale čo je najpodstatnejšie, naplno sa venovať iba riadeniu vozidla.  Okolností ukazujú nato, že tomu tak nebolo. Ak sa potvrdí aj podozrenie, že náklad na vozidle mal väčšiu hmotnosť už pri naložení, než mal mať, potom by si mali spytovať svedomie aj tí, ktorí o tom vedeli a nič s tým nerobili. Napríklad. Pokiaľ viem, je taká prax, že podobný materiál, ktorý sa vyváža z lomov, sa váži aby ho predajca vedel vyúčtovať. Prečo potom už tam dovolia odísť takémuto vodičovi s preťaženým nákladom, namiesto toho aby naňho zavolali policajtov ?  

Ale to najpodstatnejšie, čo má akosi donútilo o tom písať je katastrofálny stav našich ciest, extrémne preťažená hustota dopravy a stále rastúci počet absolútne nezodpovedných vodičov, ktorí by podľa mňa, nikdy nemali dostať vodičský preukaz. Toto je problém, ktorý nemá momentálne jednoznačné riešenie, hoci o ňom každý rozpráva, ale podľa mňa, nie je pre politikov prioritou. Ich totiž viac zaujíma nejaké moratórium pred parlamentnými voľbami ako cesty smrti, ktorých je na Slovensku viac než dosť.  A možno by na začiatok stačilo radikálne obmedziť pohyb kamiónov po našich cestách, necestách. Napríklad, všeobecným obmedzením rýchlosti pre nákladné automobily a autobusy mimo diaľnice maximálne na 70 km/hod. Veď, ak to môžu mať Maďari, dokonca na rýchlostných cestách, prečo to nemôže byť u nás na našich rozbitých cestách ?  Dokonca, by som bol aj za úplne vylúčenie ťažkých nákladných automobilov zo všetkých ciest II. a III. triedy. Určite  by pomohol aj zákaz predbiehania pre všetky nákladné automobily v osadách a mestách, ale aj na ostatných cestách. A prečo by tiež nemohlo byť každé auto, povinne zo zákona, vybavené kamerou na krátkodobý pamäťový obrazový záznam. Ten by fungoval podobne ako čierne skrinky v lietadlách a bol by základným dôkazovým materiálom pri každej dopravnej nehode ?

Nemyslím to sarkasticky, ale racionálne. Sú nato mnohé dôvody. Okrem už spomínaných napríklad aj ten fakt, že doteraz sa vždy ustupovalo len prepravcom, ako keby neexistovali železnice, či riečna doprava. Pritom obyčajní ľudia musia už desaťročia trpieť, hoci sú extrémnou dopravou ohrozovaní na zdraví, ba dokonca živote a kamióny im ničia ich majetok a domy. Určite by sa svet nezrútil, ani Slovensko by nebolo chudobnejšie, keby sa radikálne obmedzil pohyb ťažkých nákladných áut po našich cestách, aspoň dovtedy, pokiaľ by sa rapídne nezlepšil stav našich ciest. Je to je aj v našich rukách. Svoju nespokojnosť s tým, čo sa na našich cestách deje, musíme dať jasne najavo. A to nielen tak, že nebudeme voliť také strany, ktoré už roky iba sľubujú zlepšenie bezpečnosti na našich cestách, bez výrazných výsledkov, ale aj tým, že sa nebudeme báť zákonným spôsobom pranierovať tých vodičov, ktorí si z verejných ciest robia súkromné pretekárske dráhy. To by ale museli aj dopravní policajti prehodnotiť svoje postoje a nechytať len drobných priestupcov, ale ako sa hovorí, najmä veľké ryby a žralokov. Na záver mi dovoľte vyjadriť hlbokú ľútosť nad tým, čo sa na spomínanej ceste stalo a vysloviť úprimnú sústrasť všetkým pozostalým. Doko


Cestovanie po Slovensku | stály odkaz

Komentáre

  1. DAR 321000€
    Ďakujem a čakám na odpoveď od teba. Môj dar vo výške 321 000,00 EUR. Prosím, užívajte si a zdieľajte túto smutnú správu, ak máte srdce Božie. Ospravedlňujem sa za kontakt, volám sa pani MARCELLA CLAIRE TONGUI, som bankár na dôchodku. Narodil som sa 11.01.1970 vo Francúzsku, ale vyrastal som v BENIN, kde teraz žijem. Zdieľam tieto informácie týmto spôsobom, pretože chcem dať svoje peniaze vo výške 321 000,00 € osobe, ktorá verí v Boha a po mojej smrti môže otvoriť sirotinec. Trpím ochorením srdca a krku, terminálnym ochorením, lekár ma informoval, že moje dni sú očíslované, pretože moje zdravie sa každý deň zhoršuje. Nemôžem dlho žiť na tejto zemi. Mám túto chorobu viac ako 5 rokov. Stratil som už svojich rodičov a pri nehode som sa oženil. Vo svojom živote nemám deti. Chcel by som poskytnúť príspevok vo výške 321 000,00 €, ktorý mám v národnej banke na svojom účte, a nechcem ho opustiť. Hľadám niekoho, kto je úprimný a opustil svoje srdce, aby mi dal tento dar, dobre využíva túto sumu. Ak teda máte záujem o túto sumu, môžete ma kontaktovať e-mailom a získať ďalšie informácie o mojom dare. Kontakt: marcguilarn@gmail.com
    publikované: 27.11.2019 11:58 | autor: marc1954 (e-mail, web, autorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014