Niečo viac ako rok, ubehlo od času, keď som na tomto webe napísal blog. (Išlo o príbeh zažitý pri výmene ružového vodičského preukazu za nový). http://doko.blog.portal.sk/detail.html?a=740f25032df7cc6b8c66e0861d151f81 Teraz nastala chvíľa, keď som si ten minuloročný vodičák, pre blížiace sa skončenie jeho platnosti (27.5.2024), bol vymeniť. Využil som možnosť rezervácie a tak už 23.4.2024, (čo podľa mňa mal byť dostatočný predstih) mi internet zarezervoval termín. Najbližší voľný bol až 21.5.2024, ale aj tak som neváhal a prijal som ponuku s tým, že do skončenia platnosti, by som mohol dostať nový, tohtoročný vodičák. (Minulého roku totiž ešte platilo, že by mi to mali vydať do 2 dní a zadarmo.) .
A ako to bolo dnes ? Auto som zaparkoval na neďalekom platenom parkovisku (platba za 20 min. 1 euro) a po chvíli chôdze, som vošiel do vestibulu klientskeho centra. Registračný terminál bol voľný, a tak som stlačil príslušné tlačítko. Na veľkom displeji sa objavila výzva aby som do vyznačeného obdĺžnika, napísal PIN kód, ktorý mi pri rezervácii bol doručený sms - kou. Na moje nemilé prekvapenie, hoci som tam bol v časovom limite, terminál so mnou nekomunikoval. Po konzultácii s príslušným zriadencom som sa dozvedel toto: ...“pane Vy aj ja máme síce na hodinkách rovnaký čas, ale tento stroj má o 5 minút menej, takže preto nekomunikuje“... A mal pravdu, po uplynutí toho jeho času, bez problémov prijal PIN a vydal, príslušný lístok s poradovým číslom. Po krátkej chvíli, sa moje číslo objavilo na svetelnej tabuli a vstúpil som do miestnosti, kde mi po predpísaných úkonoch, vypísali žiadosť o vydanie dokladu a urobili foto. Všetko bolo ako má byť, až nato, že nový vodičák dostanem síce zadarmo, ale nie do 2 dní ako to bolo v roku 2023, ale až do 30 dní. Dovtedy mi ostáva minuloročný, ale musím pri ňom mať aj druhý výtlačok žiadosti. Táto kombinácia vraj platí iba pre cesty na našom území. A vrátim sa k parkovisku. Kiosok, ktorý vyberal platby za parkovanie bol obsadený a pán, ktorý tam bol sa sťažoval, že tento stroj mu zhltol lístok s čiarovým kódom a prestal s nim komunikovať. Na displeji, keďže bol priamo osvetlený Slnkom nebolo nič vidno. Dohodli sme sa spolu, že skôr ako zavolá na príslušné telefóne číslo majiteľa parkoviska, môžem ja vyskúšať , či stroj zareaguje na môj lístok. Zabral a len tak odhadom som doňho vložil 2 eurovú mincu. Vydal mi euro a tak sme vedeli, že je už funkčný (displej bol totiž stále nečitateľný). Poškodený pán sa radil s ďalšími vodičmi a rozhodol sa konať tak ako mu ktosi z nich poradil. Neviem ako to urobili, ale nakoniec ho predsa len závora pustila von z parkoviska.
A čo na záver ? Podľa mňa, by k takým „nepodarkom“ nemuselo vôbec prísť, ak by stroje a ľudia, čo ich kontrolujú, robili svoju prácu tak ako treba. Veď nepresná časomiera v klientskom centre, sa dá určite zosúladiť s presným časom. Obrazovka kiosku na parkovisku sa tiež dá buď zatieniť pred lúčmi Slnka alebo vymeniť za kvalitnejšiu. Chce to iba trocha viac zodpovednosti od kompetentných, ale aj viac ohľaduplnosti k nám, čo tie ich služby musíme využívať. Svetu mier a pokoj praje J.Kotulič.
Komentáre
wangkedaishang