Niekedy v roku 2007, trval vtedajší premiér vlády SR pán Fico na svojom tvrdení, že do roku 2010 budú slovenskou diaľnicou spojené mestá Košice a Bratislava. Je rok 2019 a optimistické hlasy hovoria, že toto spojenie nebude hotové skôr ako v roku 2023. Pripomínam to preto, lebo súčasťou tejto diaľnice je aj budovaný, juhozápadný tunelový diaľničný obchvat Prešova. Veľa z tejto rušnej a veľkej stavby je vidieť z komunikácii, ale západný portál tunelových rúr je skrytý hlboko v lese, a len tak ľahko sa k nemu nedostanete. Základný kameň výstavby obchvatu poklopali 30.5.2017. Stavba má stať 356 miliónov eur a bude dlhá asi 8 km. Samotný tunel bude dlhý 2 244 m a má dve samostatné tunelové rúry určené na jednosmernú premávku. Dnes je tunel prerazený už asi na 70 % svojej dĺžky. Na predmetnom úseku diaľnice je navrhnutých 18 mostných objektov. Mosty zabezpečia kríženie a vzájomné prepojenie vetiev v troch výškových úrovniach. Stavba obchvatu zasahuje do týchto prešovských ulíc: Levočská, Vydumanec, Malkovská, Zajačia, Skromná, Terchovská, Ku Brezinám, Za Kalváriou a Pod Wilec Hôrkou. Predpokladané ukončenie prác je v roku 2021. A takto to na stavbe vyzerá v súčasnosti:
Východný portál tunela ústi na prešovskej ulici Pod Wilec Hôrkou
Západný portál tunela sa dotýka prešovskej ulice Za Kalváriou
Pekné a príjemné jarné prechádzky po slovenskej prírode praje doko. Viac fotografií uvidíte ak si kliknete na https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Pre%C5%A1ov_Bypass_D1
Komentáre