Prečo úradné listy končia na pošte, a nie u nás doma?
01.06.2025 07:27:13
... Mesto tvrdí, že doručiť 60-tisíc listov je náročné. To chápem, ak vieme, že sídlisko má cez 20 000 obyvateľov a len jednu poštu a to už máme 21. stor.
Tohtoročné rozhodnutia o vyrúbaní dane za rok 2025 nám neboli doručované do vlastných rúk v mieste doručenia, ale bol ponechaný iba žltý lístok o nedoručení zásielky, hoci sme boli doma. Mám podozrenie, že sme neboli sami, komu zásielku nedoručili do bytov. To preto, lebo na pošte Prešov 9 Eperia, mali 22.5.2025 takýchto neprevzatých zásielok 5 plných krabíc, podľa môjho odhadu s asi niekoľkými stovkami úradných obálok. Čo iste nebola náhoda. A tak som požiadal mestský úrad cez jeho platformu „Podnety“ o písomné vysvetlenie. Tu je elektronická odpoveď, hoci som výslovne žiadal písomnú odpoveď. Citujem: „Na základe Vášho podnetu zo dňa 22.05.2025, ktorým namietate skutočnosť, že Vám rozhodnutia o miestnych daniach na rok 2025 neboli doručované do vlastných rúk v mieste doručenia, ale bol ponechaný len žltý lístok o nedoručení zásielky aj napriek tomu, že ste boli doma a máte pocit, že takýchto zásielok mala pošta veľa, Vám oznamujeme nasledovné: Mesto Prešov písomnosti v daňovom konaní doručuje podľa § 30 zák. č. 563/2009 o správe daní (daňový poriadok) v znení neskorších predpisov prostredníctvom poskytovateľa poštových služieb a to Slovenskej pošty, a.s., spôsobom podľa osobitného predpisu upravujúceho konanie v danej veci. Z uvedeného dôvodu zodpovednosť za doručovanie a dodržiavanie ustanovení predpisov ktoré upravujú postupy pri doručovaní má Slovenská pošta a.s.. S poukazom na skutočnosť, že rozhodnutia na vyrubenie miestnych daní a miestneho poplatku za komunálne odpady sú zasielané v pomerne krátkom období, kedy je potrebné doručiť naraz enormné množstvo doporučených zásielok do vlastných rúk, si dovolíme povedať, že je to jedno z najnáročnejších období pre doručovateľov a doručovateľky Slovenskej pošty. Mesto Prešov je z toho dôvodu v neustálom kontakte so Slovenskou poštou a spoločnou koordináciou sa nám každoročne podarí zaslať cca 60 000 kusov doporučených zásielok. Pri komunikácii s account managerkou Slovenskej pošty, ktorá dohliada na spoluprácu, komunikuje s nami a tiež koordinuje svojich kolegov, tlmočíme podnety k doručovaniu ktoré sa ojedinele vyskytnú. Vzhľadom k niekoľko desiatkam tisíc zaslaných zásielok adresátom na sídlisku Sekčov, kde je väčšina adresátov v produktívnom veku a teda je v čase doručovania v práci, je veľká pravdepodobnosť, že je na pošte uložených viac zásielok a to aj vzhľadom na fakt, že Slovenská pošta Prešov 9 EPERIA je jedinou pobočkou pošty na sídlisku Sekčov.“ Koniec citátu. Nič viac nič menej. Mesto odpovedá, že pošta nestíha a že adresáti sú často v práci. No ale čo tí, ktorí doma boli? A čo chorí, starší alebo imobilní ľudia, ktorí sa kvôli „žltému lístku“ musia fyzicky trepať na vzdialenú poštu? Mesto tvrdí, že doručiť 60-tisíc listov je náročné. To chápem, ak vieme, že sídlisko má cez 20 000 obyvateľov a len jednu poštu a to už máme 21. stor. Ale čo tak, byť ústretovejší k svojim obyvateľom a napr.: Zaviesť možnosť elektronického doručovania. Ponúknuť platbu dane inkasom. Doručovanie cez kuriéra alebo mestského doručovateľa - aspoň pre dôchodcov. Zlepšiť kontrolu práce doručovateľov alebo naspäť zriadiť zrušenú poštu. Teda nech mesto zasiela úradné zásielky tak ako mu zákon prikazuje, čiže do vlastných rúk, lebo žltý lístok nie je doručenie úradnej obálky ! No úplne najlepšie by bolo, aby si mesto, aj jeho obyvatelia prestali navzájom robiť prieky. Svetu mier a pokojné leto praje doko.
Komentáre
Aj pre písomnú odpoveď som si musel ísť na poštu, lebo ..... ?